Тэма ўрока: Множанне і дзяленне мнагачлена на адначлен
Форма правядзення ўрока: гульня па станцыям
Тып урока: паўтарэнне і абагульненне ведаў, замацаванне ўменняў
Мэты і задачы ўрока:
· Арганізаваць дзейнасць для замацавання ўменняў працаваць з мнагачленамі, уменняў выконваць множанне і дзяленне мнагачлена на адначлен;
· Стварыць умовы для развіцця ў вучняў навыкаў пазнавальнай, разумовай дзейнасці, лагічнага мыслення, уменняў аналізаваць і параўноўваць;
- Садзейнічаць выхаванню асобасных якасцяў: дакладнасці і яснасці слоўнага выказвання думкі; засяроджанасці і ўвагі; настойлівасці і адказнасці за працу
Абсталяванне: клас з інтэрактыўнай дошкай, карткі з заданнямі, маршрутныя лісты, ліст самаацэнкі.
Эпиграф урока: “Недасведчаныя няхай навучацца, а дасведчаныя – успомняць яшчэ раз”. (Антычны афарызм)
Ход урока
1. Арганізацыйны этап
Добры дзень усім, сядайце,
Сшыткі хутка адкрывайце.
Празвінеў для вас званок –
Пачынаецца ўрок.
Мнагачлены нас чакаюць,-
І да працы запрашаюць –
Няхай вам сённяшні настрой
Падорыць задаволенасць сабой
2. Этап намэтнасці
Сёння ў нас незвычайны ўрок. Мы адправімся ў падарожжа па станцыях. Як вы думаеце, якой будзе мэта нашага ўрока?
Так, правільна, мы будзем выконваць дзеянні з адначленамі і мнагачленамі, замацуем множанне і дзяленне мнагачлена на адначлен.
Эпіграфам нашага ўрока з’яўляецца антычны афарызм “Недасведчаныя няхай навучацца, а дасведчаныя – успомняць яшчэ раз”.
На партах у вас ляжаць маршрутныя лісты, якія вы будзеце запаўняць па ходу руху і ў канцы вам будзе выстаўлена адзнака за ўрок.
3. Праверка дамашняга задання
Станцыя 1 “Да-нет-ка”
У кожнага з вас на парце ляжаць чырвоная і зялёная карткі. Па чарзе кожны з вас будзе чытаць адказы, якія вы атрымалі ў прыкладах. Калі у вас такі ж адказ – вы паднімаеце зялёную картку, калі – другі – чырвоную.
№ 2.213. Выканайце множанне:
а) 2аb(а + b) = 5а2b + 5аb2; б) – 3m2n(m + n)–3m3n – 3m2n2;
в) (у – 3) –6у4 + 18у3; г) 3а(а2 – 3а – 2) = 3а3 – 9а2 – 6а;
д) – х2( –х2 + х – 1) = х4 – х3 + х2; е) 9аb2(а2 + аb – b2) = 9а3b2 + 9а2b3 – 9аb4.
№ 2.217. Выканайце дзяленне мнагачлена на адначлен:
а) (5х4 – 2х2) : х = 5х3 – 2х; б) (15а4 – 10а3 – 5а) : (5а) = 3а3 – 2а2 – 1;
в) (18а4b3 – 24а5b4 + 6а2b3) : ( −6а2b3) = –3а2 + 4а3b – 1.
№ 2.221*. Рашыце ўраўненне:
2х(2 – 3х) – 6х( 8 – х) = 33
4х – 6х2 + 48х + 6х2 = 33;
44х = 33;
Х = 33 : 44;
х = .
Адказ: х = .
За кожны правільны адказ – 1 бал. Максімальна можна атрымаць 9 балаў. У выпадку правільнага выканання задання з зорачкай – 10 балаў. Пастаўце сабе ў маршрутныя лісты набраныя балы на першай станцыі.
Адкрыйце сшыткі і запішыце на палях 18.11.2022, на гэтым жа радку “Класная работа”
4. Актуалізацыя апорных ведаў
Давайце праверым з вамі веданне тэарэтычнага матэрыяла. А для гэтага адправімся на станцыю “Графічны дыктант”
Станцыя 2 “Графічны дыктант”
Калі вы згодны са сцверджаннем, то стаўце знак “˄”, калі не “”.
1. Адначленам называюць суму лікавых і літарных множнікаў.
2. Літарны множнік адначлена, запісанага ў стандартным выглядзе, называюць каэфіцыентам адначлена.
3. Алгебраічная сума некалькіх адначленаў называецца мнагачленам.
4. Каб раскрыць дужкі, перад якімі стаіць знак" -", дужкі трэба апусціць, захаваўшы знак кожнага члена, які быў заключаны ў дужкі.
5. Адначлены, якія ўваходзяць у склад мнагачлена і якія маюць аднолькавыя літарныя часткі, называюць падобнымі складаемымі.
6. Цэлы выраз, які змяшчае здабытак лікаў і літар, называюць одночленом.
7. Сума паказчыкаў ступеняў ўсіх літар, якія ўваходзяць у адначлен, называюць ступенню адначлена.
8. Каб раскрыць дужкі, перад якімі стаіць знак "+", дужкі трэба апусціць, памяняўшы знак кожнага члена, які быў заключаны ў дужкі.
9. Множанне адначлена на мнагачлен не з’яўляецца тоесным пераўтварэннем.
10. Вынік дзялення мнагачлена на адначлен можа не з’яўляцца мнагачленам.
˄˄˄˄˄ ˄
Абменяйцеся сшыткамі і праверце правільнасць выканання задання. Пастаўце ў маршрутныя лісты бал, які роўны колькасці правільных адказаў
5. Практычнае прымяненне ведаў
Станцыя 3 “Закончы ланцужок”
№2.204. Знайдзіце значэнне выразу
7(4а + 3b) – 6(5а + 7b) пры а = 2, b = −3.
Да дошкі па чарзе выходзяць кожны з чатырох вучняў. Першы раскрывае першыя дужкі, другі – другія, трэці прыводзіць падобныя складаемыя, а чацвёрты – знаходзіць значэнне выразу пры зададзеных значэннях зменных.
7(4а + 3b) – 6 (5а + 7b) = 28а + 21b – 30а – 42b = –2а – 21b
Калі а = 2, b = – 3, то –2а – 21b = –4 + 63 = 59
Усе члены рада, якія першымі правільна выканалі заданне ставяць сабе ў маршрутныя лісткі 8 балаў, другія – 7 балаў і трэція – 6 балаў.
- Фізкультмінутка
Станцыя 4 “Матэматычнае лато”
Кожнаму вучню прапануецца картка з адказамі. Кожная картка змяшчае 4 адказа да 4 разнастайных заданняў. Маецца 3 розныя карткі, адказы не паўтараюцца. Вучні выконваюць заданні № 2.200 і 2.206 і знаходзяць адказ, размешчаны на дошцы. Той, на чыёй картцы знаходзіцца адказ, забірае картку (з магнітнай лентай) ў настаўніка і мацуе яе на дошцы, у тых, хто правільна выканаў усе практыкаванні, картка будзе закрыта цалкам, і перад ім з'явіцца малюнак. У выніку, каб запоўніць сваю картку, кожны вучань выконвае 12 практыкаванняў.
№ 2.200. Выканайце множанне адначлена на мнагачлен
а) 3(а – b) = 3а – 3b; б) 2(х + 1) = 2х + 2; в) (3m – n) 5 = 15m – 5m;
г) – 8(у + 7) = –8у – 56; д) а(х + у) = ах + ау; е) 3m(m – n) = 3m2 – 3mn;
ж) (2а + 1) (−3а) = – 6а2 – 3а; з) −к(−к – 5b) = к2 + 5bк.
Дадатковае. Замяніце сімвалы * адначленамі так, каб выконваліся роўнасці:
а) (15а4b – * + 20а2b3) : (5а2b) = * − 7аb + *; б) (*– 24а3х4) : * = 7а2 – 8ах3;
в) (* − а2b4 + 75аb5) : (25аb3) = 3а2 − * + *; г) (57с4d3 – 38с3d2) : * = 3сd2 − * .
- Кантроль засваення ведаў
Станцыя 5 “Расшыфруй”
1. Укажыце правільныя роўнасці:
|
2(х+у)=2х+2у П
|
2(х+у)=2у+х Е
|
–у(х+у)=–хуу2 А
|
ху(х+2)=ух–ху К
|
2. Выканайце множанне 2х3(х - 4)
|
2х–8 Г
|
2х4–8 У
|
2х4–8х3 Л
|
4х+8 М
|
3. Выканайце дзяленне : (18а4b3 – 24а5b4 + 6а2b3) : (6а2b3)
|
3а+4аb Д
|
3а2+4аb+1 В
|
3а2 – 4а3b + 1 І
|
3bа+4аb–1 Я
|
4. Спрасціце і знайдзіце значэнне выразу: 5а(2а+1)–4а(3а+1), калі а = 2
|
2а2 + а Н
|
2а2 + а С
|
2а2 – а Ж
|
22а2 + а З
|
6 Ш
|
8 Э
|
1 Т
|
–6 О
|
5. Рашыце ўраўненне 6х(2 –3х) –4,5х(1–4х)–6,5х+2= 9.
|
7 М
|
11 Ю
|
14 Б
|
–7 Л
|
Сабярыце літары з ячэек табліцы, дзе, па-вашаму меркаванню, знаходзяцца правільныя адказы. Якое слова атрымалася? Што яно абазначае?
Слова, якое атрымалася – паліном. Гэта другая назва мнагачлена.
За кожнае правільна выкананае заданне – 2 бала.
- Вынікі ўрока
- Якую задачу прыйшлося рашаць сёння на ўроку?
- Што называюць мнагачленам?
- Што мы умеем рабіць з мнагачленамі?
- Як памножыць (падзяліць) мнагачлен на адначлен?
(мацуюцца карткі на магнітах)
Якія правілы, спосабы дзеянняў трэба ведаць, каб правільна выконваць множанне мнагачлена на адначлен?
- Рэфлексія
№
|
Этапы урока
|
Адзнака за работу
|
|
1.
|
Станцыя “Да-нет-ка”
(праверка дамашняга задання)
|
|
2.
|
Станцыя “Графічны дыктант”
(праверка ведання тэарэтычнага матэрыяла)
|
|
3.
|
Станцыя “Закончы ланцужок” (№ 2.202)
(групавая работа)
|
|
4.
|
Станцыя “Матэматычнае лато” (№ 2.200, дадатковае)
(групавая работа)
|
|
5.
|
Станцыя “Расшыфруй”
(самастойная работа)
|
|
6.
|
Рэфлексія
|
Як ты ацэньваеш свой удзел у рабоце?
|
|
Як ты ацэньваеш свае веды па дадзенай тэме?
|
|
7.
|
Якія тэмы табе патрэбна паўтарыць, каб быць больш паспяховым?
|
Множанне ступеняў з аднолькавымі асновамі.
|
|
Прывядзенне падобных членаў мнагачлена.
|
|
Множанне адначленаў.
|
|
Раскрыццё дужак са знакамі «+» и «»
|
|
Перад вамі ляжаць карткі зялёнага і чырвонага колеру. Падніміце картку:
- зялёную, калі вам усё зразумела па тэме ўрока, вы былі паспяховыя;
- чырвоную, калі вы шмат чаго не зразумелі і ў вас засталіся пытанні.
- Дамашняе заданне
- № 2.214, 2.218
- 2. Заданне творчага характару:
Расстаўце ў выразе 2x 3x 5 дужкі так, каб атрымалася:
а) 15 – x; б) 4x – 10; в) 5 – x; г) 2x2 13x +15.
Урок закончаны
Дзякуй за ўрок
Тэма ўрока: Спосабы рашэння сістэм лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі.
Форма правядзення ўрока: гульня па станцыям.
Тып урока: паўтарэнне і абагульненне ведаў, замацаванне ўменняў.
Мэты і задачы ўрока:
· Арганізаваць дзейнасць для сістэматызацыі і абагульнення ведаў па тэме: “Рашэнне сістэм лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі”;
· Стварыць умовы для развіцця ў вучняў навыкаў пазнавальнай, разумовай дзейнасці, лагічнага мыслення, уменняў аналізаваць і параўноўваць;
- Садзейнічаць выхаванню асобасных якасцяў: дакладнасці і яснасці слоўнага выказвання думкі; засяроджанасці і ўвагі; настойлівасці і адказнасці за працу.
Абсталяванне: клас з інтэрактыўнай дошкай, карткі з заданнямі, маршрутныя лісты, ліст самаацэнкі.
Эпиграф урока: “Набываць веды-адвага,
Памнажаць іх-мудрасць,
А ўмела ўжываць-вялікае мастацтва!”.
(Усходняя мудрасць)
Ход урока
1. Арганізацыйны этап
Добры дзень усім, сядайце,
Сшыткі хутка адкрывайце.
Празвінеў для вас званок –
Пачынаецца ўрок.
Сістэмы вас даўно чакаюць,-
І да працы запрашаюць –
Няхай вам сённяшні настрой
Падорыць задаволенасць сабой.
2. Паведамленне тэмы ўрока
Сёння ў нас незвычайны ўрок. Мы адправімся ў падарожжа па станцыях.
Як вы думаеце, якой будзе тэма нашага ўрока? Так, правільна, тэма нашага ўрока “Спосабы рашэння сістэм лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі”.
3. Этап намэтнасці
Давайце з дапамогай воблака слоў сфармулюем мэту ўрока.
Сягодня мы з вамі сістэматызуем і абагульнім веды па тэме “Спосабы рашэння сістэм лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі”, будзем практыкавацца ў рашэнні лінейных ураўненняў, будаваць графікі лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі, рашаць сістэмы лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі рознымі спосабамі.
Эпіграфам нашага ўрока з’яўляецца ўсходняя мудрасць “Набываць веды- адвага, памнажаць іх – мудрасць, а ўмела ўжываць – вялікае мастацтва”.
На партах у вас ляжаць маршрутныя лісты, якія вы будзеце запаўняць па ходу руху і ў канцы вам будзе выстаўлена адзнака за ўрок.
4. Праверка дамашняга задання
Першы маршрут нашага руху “Вывучаныя ўрокі”
Маршрут “Вывучаныя ўрокі”
1) Станцыя “Да-нет-ка”
Праверка пісьмовага задання
У кожнага з вас на парце ляжаць аранжавыя і зялёная карткі. Давайце праверым рашэнне сістэм, зададзеных на дом. Калі ваш адказ супадае з адказам на дошцы – вы паднімаеце зялёную картку, калі – другі – чырвоную.
За кожны правільны адказ –2 балы. Максімальна можна атрымаць 8 балаў. У выпадку правільнага выканання задання з зорачкай – 10 балаў.
5. Актуалізацыя апорных ведаў
Давайце праверым з вамі веданне тэарэтычнага матэрыяла. А для гэтага адправімся на станцыю “Графічны дыктант”
Адкрыйце сшыткі і запішыце на палях 10.05.2023, на гэтым жа радку “Класная работа”
2) Станцыя “Графічны дыктант”
Калі вы згодны са сцверджаннем, то стаўце знак “˄”, калі не “
”.
Ці дакладныя сцверджанні?
- Лінейнае ўраўненне з дзвюма зменнымі мае выгляд: ах2 + вх = с; не
- Сістэмай ўраўненняў называецца два ці некалькі ўраўненняў, для якіх неабходна знайсці ўсе іх агульныя рашэнні; так
- Рашэннем сістэмы ўраўненняў з дзвюма зменнымі называецца пара значэнняў зменных, якая звяртае кожнае ўраўненне сістэмы ў дакладную роўнасць; так
- Існуюць толькі два спосаба рашэння сістэм: спосаб падстаноўкі і спосаб складання; не
- Рашыць сістэму ўраўненняў – гэта значыць знайсці ўсе яе рашэнні або даказаць, што іх няма; так
- Калі ва ўраўненні перанесці складаемыя з адной часткі ў другую, то атрымаецца ўраўненне, раўназначнае дадзенаму ўраўненню; не
- Сістэма мае заўсёды 1 рашэнне; не
- Графікам лінейнага ураўнення з’яўляецца прамая; так
- Найбольш распаўсюджаны спосаб рашэння сістэм ураўненняў – графічны. не
˄˄
˄
˄−
Абменяйцеся сшыткамі і праверце правільнасць выканання задання. За кожны правільны адказ – 1 бал. Пастаўце ў маршрутныя лісты атрыманыя балы.
Наступны наш маршрут “Набыццё, памнажэнне і ўжыванне ведаў”. Прыпынкі “Хачу ўсё ведаць”, “Хачу ўсё ўмець” і “Матэматычнае лато” дапамогуць нам у гэтым.
6. Практычнае прымяненне ведаў
Маршрут “Набыццё, памнажэнне і ўжыванне ведаў”.
3) Станцыя “Хачу ўсё ведаць”
1) https://learningapps.org/watch?v=pfn64yvc323
Аднавіць правільную паслядоўнасць крокаў пры рашэнні сістэм ураўненняў графічным спосабам.
· Выразіць у кожным ураўненні зменную у праз х.
· Пабудаваць у адной сістэме каардынат графікі ўраўненняў, якія ўваходзяць у сістэму.
· Знайсці ўсе пункты перасячэння графікаў ураўненняў.
· Запісаць каардынаты ўсіх пунктаў перасячэння.
Давайце ўспомнім тры магчымыя выпадкі размяшчэння сістэм лінейных ураўненняў
2) https://learningapps.org/watch?v=p4p3772ua23
Размеркаваць ўсе сістэмы па спосабам іх рашэння.
Спосаб падстаноўкі
|
Спосаб алгебраічнага складання
|
Не ведаю
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Станцыя “Хачу ўсё ўмець”
Тры вучні ля дошкі рашаюць адну сістэму рознымі спосабамі. Астатнія рашаюць гэтую ж сістэму па варыянтах.
Спосаб падстаноўкі
|
Спосаб алгебраічнага складання
|
Графічны спосаб
|
2х – 3у = 1,
3х + у = 7;
|
2х – 3у = 1,
3х + у = 7;/х3
|
2х – 3у = 1,
3х + у = 7;
|
2х – 3(7 – 3х )= 1,
у = 7 – 3х;
|
2х – 3у = 1,
9х + 3у = 21; +
|
у =
, (1)
у = 7 – 3х. (2)
(1)
(2)
|
2х – 21 + 9х = 1,
у = 7 – 3х;
|
2х – 3у = 1,
11х = 22,
|
11х = 22,
у = 7 – 3х;
|
2
2 – 3у = 1,
х = 2;
|
х = 2,
у = 7 − 3
2;
|
4 – 3у = 1,
х = 2;
|
|
х = 2,
у = 1.
|
– 3у = 1 – 4,
х = 2;
|
|
у = 1,
х = 2
|
Давайце паслухаем алгарытм выкарыстання спосабаў складання і падстаноўкі. Скажыце, калі ласка, які спосаб больш распаўсюджаны? Які спосаб вам больш падабаецца?
- Станцыя “Матэматычнае лато”
Клас дзеліцца на групы. Кожнай групе прапануюцца карткі з адказамі, адказы не паўтараюцца. Вучні выконваюць заданні і знаходзяць адказ, размешчаны на дошцы. Той, на чыёй картцы знаходзіцца адказ, забірае картку (з магнітнай лентай) ў настаўніка і мацуе яе на дошцы, у тых, хто правільна выканаў усе практыкаванні, картка будзе закрыта цалкам, і перад імі з'явіцца малюнак.
х + у = 7,
х – у = 1;
Адказ: (4; 3)
|
х + у = 5,
х – у = 1;
Адказ: (3; 2)
|
4 х + 3у = 2,
х = 2;
Адказ: (2; −2)
|
х + у = 11,
х – 2у = 5;
Адказ: (9; 2)
|
х − у = 2,
3х – 2у = 9;
Адказ: (5; 3)
|
х + у = 11,
у = 5;
Адказ: (6; 5)
|
6х − у = 2,
у – х = 8;
Адказ: (2; 10)
|
х + 2у = 11,
4х – 5у = −8;
Адказ: (3; 4)
|
х + у = 7,
х = 1;
Адказ: (1; 6)
|
2х + 4у = 90,
х – 3у = 10;
Адказ: (31; 7)
|
2х − 3у = 7,
х – 2у = 0;
Адказ: (14; 7)
|
х − у = 2,
у = 9;
Адказ: (11; 9)
|
- Станцыя “Фізкультмінутка”
Прадоўжым з вамі гуляць у лато. У кожнага з вас на парце кавалак карткі, недастатковую частку якой вы знойдзеце дзесці на сценах класа. У выніку правільнага знойдзенага кавалка, на адваротным баку вы знойдзеце прыклад на спрашчэнне выраза. Спрасціце дадзены выраз.
А зараз увага на дошку. Дадзім адпачынак нашым вачам. З увагай сочым за пунктам, які рухаецца і паўтараем усе яго рухі.
7. Вызначэнне ўзроўню і якасці засваення ведаў
Маршрут “Выпрабаванне”
7) Станцыя “Тэст”
Неабходна выканаць тэст па тэме «Сістэма лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі”. Адзнака, атрыманая за тэст, памнажаецца на 2 і запісваецца ў маршрутны ліст.
- Выразіце зменную у праз х: 3х + у = 4
а) х = (4 – у) : 3; б) у = 3х – 4; в) у = 4 – 3х;
- Ці з’яўляецца пара лікаў (75;15) рашэннем сістэмы ўраўненняў:
х + у = 90,
х – у = 60;
а) так; б) не; в) не ведаю.
- З дадзеных пар лікаў выберыце тую, якая з’яўляецца рашэннем дадзенай сістэмы: 2х + у = 3,
3х + у = 4;
а) (2; -1), б) (0;4), в) (1;1), г) (-1;1).
- Пабудуйце графікі ўраўненняў сістэмы і вызначце колькасць рашэнняў:
х − = 2,
4х − = −8;
а) адно рашэнне, б) няма рашэнняў, в) бясконца многа рашэнняў.
- Рашыце сістэму ўраўненняў:
x –|y|= 2,
4x + 3|y| = 15.
а) (3;1); б) (3;-1); (3;1); в) (3;-1); г) (-3;1); (3;1);
- Маршрут “Вынікі ўрока. Рэфлексія”
Вынікі ўрока
- Чым мы займаліся сёння на ўроку? (абагульнілі ўсе метады рашэння стсэм лінейных ураўненняў, праверылі тэарэтычныя веды, праверылі на практыцы уменні рашаць сістэмы лінейных ураўненняў)
- Якімі спосабамі мы ўмеем рашаць сістэмы лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі? (спосабам складання, падстаноўкі і графічным спосабам)
- У чым заключаецца графічны спосаб?
- У чым заключаецца спосаб падстаноўкі?
- У чым заключаецца спосаб алгебраічнага складання?
(мацуюцца карткі на магнітах)
Сістэмы лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі
|
Спосаб алгебраічнага складання
|
Алгарытм рашэння графічным спосабам
|
Алгарытм рашэння спосабам падстаноўкі
|
Алгарытм рашэння спосабам складання
|
Абагульнілі ўсе метады рашэння
|
Праверылі тэарэтычныя веды
|
Праверылі на практыцы рашэнне сістэм лінейных ураўненняў
|
Перад вамі ляжаць карткі зялёнага і чырвонага колеру. Падніміце картку:
- зялёную, калі вам усё зразумела па тэме ўрока, вы былі паспяховыя;
- чырвоную, калі вы шмат чаго не зразумелі і ў вас засталіся пытанні.
- Наш урок, на жаль, падыходзіць да канца.
- Ацаніце сваю дзейнасць на ўроку, запоўніўшы ацэначныя лісты:
№
|
Этапы урока
|
Адзнака за работу
|
|
1.
|
Станцыя “Да-нет-ка”
(праверка пісьмовага дамашняга задання)
|
|
|
2.
|
Станцыя “Графічны дыктант”
(праверка вуснага дамашняга задання)
|
|
4.
|
Станцыя “Хачу ўсё ўмець”
(праверка ведаў на практыцы)
|
|
5.
|
Станцыя “Матэматычнае лато”
(групавая работа)
|
|
7.
|
Станцыя “Тэст”
(самастойная работа)
|
|
9.
|
Рэфлексія
|
|
Як ты ацэньваеш свой удзел у рабоце?
|
|
|
Як ты ацэньваеш свае веды па дадзенай тэме?
|
|
|
Якія тэмы табе патрэбна паўтарыць, каб быць больш паспяховым?
|
|
Лінейнае ўраўненне з дзвюма зменнымі.
|
|
|
Графік лінейнага ўраўнення з дзвюма зменнымі.
|
|
|
Сістэма лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі.
|
|
|
Спосабы рашэння лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі
|
|
Знайдзіце сярэдняе арыфметычнае адзнак, запісаных у маршрутных лістках
|
Дамашняе заданне № 4.124, 4.125
Дадаткова. Рашыць сістэму ураўненняў метадам замены зменнай
|
9. Дамашняе заданне.
Перапішыце ў дзённікі дамашняе заданне, запісанае ў ацэначным лісце.
Выканайце любыя 2 нумары на выбар.
Здайце ацэначныя лісты.
Урок закончаны, дзякуй за ўрок.
Станцыя “Хачу ўсё умець”
1. Спосаб падстаноўкі
|
3. Спосаб алгебраічнага складання
|
2. Графічны спосаб
|
2х – 3у = 1,
3х + у = 7;
|
2х – 3у = 1,
3х + у = 7;/х3
|
2х – 3у = 1,
3х + у = 7;
|
Станцыя “Матэматычнае лато”
Клас дзеліцца на групы. Кожнай групе прапануюцца карткі з адказамі, адказы не паўтараюцца. Вучні выконваюць заданні і знаходзяць адказ, размешчаны на дошцы. Той, на чыёй картцы знаходзіцца адказ, забірае картку (з магнітнай лентай) ў настаўніка і мацуе яе на дошцы, у тых, хто правільна выканаў усе практыкаванні, картка будзе закрыта цалкам, і перад імі з'явіцца малюнак.
1
|
2
|
3
|
х + у = 7,
х – у = 1;
|
х + у = 5,
х – у = 1;
|
4 х + 3у = 2,
х = 2;
|
х + у = 11,
х – 2у = 5;
|
х − у = 2,
3х – 2у = 9;
|
х + у = 11,
у = 5;
|
6х − у = 2,
у – х = 8;
|
х + 2у = 11,
4х – 5у = −8;
|
х + у = 7,
х = 1;
|
2х + 4у = 90,
х – 3у = 10;
|
2х − 3у = 7,
х – 2у = 0;
|
х − у = 2,
у = 9;
|
Станцыя “Тэст”
Неабходна выканаць тэст па тэме «Сістэма лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі”. Адзнака, атрыманая за тэст, памнажаецца на 2 і запісваецца ў маршрутны ліст.
- Выразіце зменную у праз х: 3х + у = 4
а) х = (4 – у) : 3; б) у = 3х – 4; в) у = 4 – 3х;
- Ці з’яўляецца пара лікаў (75;15) рашэннем сістэмы ўраўненняў:
х + у = 90,
х – у = 60;
а) так; б) не; в) не ведаю.
- З дадзеных пар лікаў выберыце тую, якая з’яўляецца рашэннем дадзенай сістэмы: 2х + у = 3,
3х + у = 4;
а) (2; -1), б) (0;4), в) (1;1), г) (-1;1).
- Пабудуйце графікі ўраўненняў сістэмы і вызначце колькасць рашэнняў:
х − = 2,
4х − = −8;
а) адно рашэнне, б) няма рашэнняў, в) бясконца многа рашэнняў.
- Рашыце сістэму ўраўненняў:
x –|y|= 2,
4x + 3|y| = 15.
а) (3;1); б) (3;-1); (3;1); в) (3;-1); г) (-3;1); (3;1);
Ацэначны ліст
|
№
|
Этапы урока
|
Адзнака за работу
|
|
1.
|
Станцыя “Да-нет-ка”
(праверка пісьмовага дамашняга задання)
|
|
|
2.
|
Станцыя “Графічны дыктант”
(праверка вуснага дамашняга задання)
|
|
5.
|
Станцыя “Хачу ўсё ўмець”
(праверка ведаў на практыцы)
|
|
5.
|
Станцыя “Матэматычнае лато”
(групавая работа)
|
|
7.
|
Станцыя “Тэст”
(самастойная работа)
|
|
9.
|
Рэфлексія
|
|
Як ты ацэньваеш свой удзел у рабоце?
|
|
|
Як ты ацэньваеш свае веды па дадзенай тэме?
|
|
|
Якія тэмы табе патрэбна паўтарыць, каб быць больш паспяховым?
|
|
Лінейнае ўраўненне з дзвюма зменнымі.
|
|
|
Графік лінейнага ўраўнення з дзвюма зменнымі.
|
|
|
Сістэма лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі.
|
|
|
Спосабы рашэння лінейных ураўненняў з дзвюма зменнымі
|
|
Знайдзіце сярэдняе арыфметычнае адзнак, запісаных у маршрутных лістках
|
Дамашняе заданне № 4.124, 4.125
Дадаткова.
Рашыць сістэму ураўненняў метадам замены зменнай
|